IKEA wraz z Fundacją Świętego Mikołaja przedstawiły wyniki drugiej już edycji ogólnopolskiego programu stypendialnego pod hasłem „Na Rodzinę Można Liczyć” (pierwsza była realizowana latem 2012 roku). W okresie od 29 kwietnia do 9 czerwca 2013 roku IKEA przekazywała na konto specjalnie utworzonego Funduszu Stypendialnego 50 groszy za każde okazanie karty IKEA FAMILY przy kasach w sklepach firmy. Dzięki zaangażowaniu członków Klubu Miłośników Domu tym razem udało się zgromadzić 141 570 zł. Największa kwota 21 694,50 zł została zebrana w sklepie IKEA na warszawskim Targówku. Podobnie jak w 2012 roku, IKEA podwoi zgromadzone środki, aby wspierać zdolne dzieci w Polsce w realizacji ich pasji oraz rozwijaniu talentów. Tym samym firma przekaże na stypendia edukacyjne 283 140 zł.
W wyniku pierwszej edycji programu „Na Rodzinę Można Liczyć” IKEA przekazała 293 539 zł na stypendia dla 147 uczniów ze 108 szkół. Podsumowując obie edycje akcji, kwota przeznaczona na stypendia edukacyjne wyniosła 576 679 zł.Stypendia na rok szkolny 2013/2014 będą przekazywane uczniom gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych, które do 9 czerwca wypełniły stosowny formularz zgłoszeniowy i zostały zakwalifikowane do programu. Lista stypendystów zostanie ogłoszona do końca października 2013 roku. Procedura ubiegania się o stypendia została opisana na stronie www.IKEA.pl/stypendia.
„Bardzo serdecznie dziękujemy klubowiczom IKEA FAMILY za to, że ponownie tak licznie zaangażowali się w pomaganie dzieciom, aby mogły one uczęszczać na zajęcia pozaszkolne oraz rozwijać swoje zainteresowania i talenty. Mamy nadzieję, że dzięki kontynuacji programu «Na Rodzinę Można Liczyć» w kolejnych latach, zyska on jeszcze większą popularność. Wierzymy też, że dzięki wspólnym wysiłkom uda nam się wesprzeć wielu zdolnych uczniów. To właśnie z myślą o nich, podobnie jak w ubiegłym roku, IKEA podwoi kwotę zgromadzoną na koncie Funduszu Stypendialnego” – powiedział Adam Nowak, kierownik programu lojalnościowego IKEA FAMILY.
„Ogromnie cieszymy się ze współpracy z firmą IKEA, a także z tego, że kolejny raz realizowana przez nas wspólnie akcja zakończyła się powodzeniem. Dzięki zaangażowaniu IKEA oraz jej klientów utalentowane dzieci i młodzież będą mogły uczestniczyć w zajęciach pozaszkolnych i kursach językowych oraz kupić niezbędny sprzęt sportowy, instrumenty muzyczne czy podręczniki. Stypendium jest pomocą, która procentuje przez całe życie – dzieci nie tylko mogą się rozwijać i zdobywać wykształcenie, ale przede wszystkim czują się docenione i wyróżnione. Bardzo dziękujemy w ich imieniu!” – powiedziała Sylwia Romańczak, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.
Program „Na Rodzinę Można Liczyć” jest jednym z wielu projektów realizowanych w ramach strategii zrównoważonego rozwoju IKEA People & Planet Positive. Stanowi on wyraz społecznego zaangażowania firmy i odzwierciedla jej dążenia do tworzenia lepszych warunków życia na co dzień dla wielu ludzi. Celem programu jest rozwój kapitału intelektualnego w Polsce oraz wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Zadanie to realizowane jest poprzez przekazywanie wsparcia finansowego zdolnym, ale przede wszystkim zaangażowanym społecznie uczniom, którzy mają ograniczone możliwości rozwijania swoich zainteresowań i uczestnictwa w zajęciach pozaszkolnych ze względu na trudną sytuację materialną ich rodzin.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie pomaga rodzinnym domom dziecka (program „Grunt to rodzina”), funduje stypendia dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”) i wspiera domy samotnych matek. Przez 14 lat swojej działalności przeprowadziła 34 kampanie społeczne. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem m.in. Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005.
Dodatkowych informacji udziela:
Karolina Horoszczak
PR Manager, rzecznik prasowy – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 720 46 46
E-mail: karolina.horoszczak@ikea.com
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/wyniki-drugiej-edycji-programu-na-rodzine-mozna-liczyc